ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Οι μαθητές του Μονοθέσιου Δημοτικού Σχολείου Κρυονερίτη στηρίζουν έμπρακτα τον τόπο τους, την Βόρεια Εύβοια

Στο πλαίσιο της συμμετοχή μας στο πρόγραμμα «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια», υλοποιήσαμε με χαρά διάφορες δράσεις που αποσκοπούσαν στη γνωριμία του τόπου από τους μαθητές και την ενίσχυση τους στα πλαίσια της συνεργασίας και της ομαδικότητας.

  1. Ο Νοέμβριος ήταν ο μήνας της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια», η κινητήρια δύναμη για την ενασχόλησή μας με το περιεχόμενο του προγράμματος. 
  2. Τον Δεκέμβριο συνεργαστήκαμε  με την Αστική Πολιτιστική Εταιρεία «Πύρνα», η οποία υλοποιεί το πρόγραμμα «ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ». Σύμφωνα με αυτό, η κινητή θεματική και δανειστική βιβλιοθήκη με θέμα το Δάσος και το Περιβάλλον, έφτασε και στο δικό μας σχολείο και τα βιβλία συντρόφευαν τα παιδιά για έναν μήνα.
  3. Αποκτήσαμε μια  άψογη επικοινωνία  στο πλαίσιο του προγράμματος με το 25ο δημοτικό σχολείο Ιλίου Αττικής. Συγκεκριμένα, μαθητές της Ε΄ Τάξης μας έστειλαν ευχές, κατασκευές και μικρά χριστουγεννιάτικα δώρα.
  4. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με το 25ο Δημοτικό σχολείο  Ιλίου και την κ. Μαίρη Μπελογιάννη με στόχο την ενημέρωση όσον αφορά το πρόγραμμα, τη στήριξη της πυρόπληκτης περιοχής, τη γνωριμία των μαθητών μαζί της, καθώς και στην ανταλλαγή ευχών εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
  5.  Επιπλέον, τον μήνα των Χριστουγέννων μαζέψαμε κουκουνάρια, τα βάψαμε και στολίσαμε το δέντρο και την τάξη. Ακολούθησε εκδήλωση στην Ιστιαία για στολισμό δένδρων από κάθε σχολείο. Ήταν ένας τρόπος να επαναφέρουμε στη μνήμη μας τα πεύκα, τα οποία έδιναν ζωή και ομορφιά στον τόπο μας, και να εκφράσουμε τις προσδοκίες μας να ξανά δημιουργηθούν.
  6. Λίγες μέρες αργότερα, πραγματοποιήσαμε τηλεδιάσκεψη με τη Museotek, μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα και εφαρμογή που επιτρέπει την εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο περιήγηση Σχολείων σε Μουσεία και Χώρους Πολιτισμού σε ολόκληρη τη χώρα.. Η Museotek πρόσφερε το πρόγραμμα  «Χριστουγεννιάτικο Μουσικό Μυστήριο στη Βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής» στους μαθητές.
  7. Τον μήνα Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκε σχολικός περίπατος των μαθητών στην περιοχή προκειμένου να απαθανατίσουν το τοπίο την εποχή του χειμώνα και να χρησιμοποιήσουν το υλικό για την εργασία.
  8. Τον μήνα Μάρτιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δάσους,  οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη χρησιμότητα της ύπαρξης του δάσους μέσα από παρέμβαση της εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια, οι μαθητές κατασκεύασαν δέντρα από χαρτόνια και μικρά αντικείμενα.
  9. Τον Απρίλιο, που πλέον, η φύση αναλαμβάνει τον σπουδαίο ρόλο της αναζωογόνησης του τόπου, πραγματοποιήσαμε τη δική μας δενδροφύτευση, στο παρτέρι  του σχολείου μας. Οι μαθητές απόλαυσαν τη διαδικασία, «υιοθέτησαν» τα φυτά και πλέον ο καθένας περιποιείται τα δικά του.
  10. Τον ίδιο μήνα, εν όψει των ημερών του Πάσχα, ήρθε η σειρά μας να ανταποδώσουμε ευχές στο 25ο Δημοτικό του Ιλίου, ετοιμάζοντας γι ’αυτούς κατασκευές, ευχετήριες κάρτες και στέλνοντάς τους δωράκια και γλυκίσματα.
  11. Τον Μάιο, τον ωραιότερο μήνα της άνοιξης, υλοποιήθηκε ο σχολικός μας περίπατος για την ανάδειξη του φυσικού τοπίου. Οι μαθητές φωτογραφήθηκαν πλάι σε φυτά μαθαίνοντας τις ονομασίες τους και τα ανέδειξαν με αφίσες που έκαναν για την εργασία τους.
  12. Τον ίδιο μήνα, τον Μάιο, το 25ο Δημοτικό Σχολείο του Ιλίου επισκέφθηκε το σχολείο μας και επιτέλους οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα παιδία που συνομιλούσαν και αντάλλασσαν ευχές όλη τη χρονιά. Μας πρόσφεραν φυτά, τα οποία φύτεψαν στο παρτέρι μας και τοποθέτησαν ταμπέλες με τις ονομασίες τους. Ήταν μοναδική εμπειρία για τους μαθητές του μονοθεσίου να συναναστραφούν με ένα μεγάλο σχολείο πόλης καθώς και τα παιδιά της Αθήνας να έρθουν αντιμέτωπα με έναν τόπο που πλέον έχει καεί και με ένα σχολείο στο οποίο σε μια αίθουσα κάνουν μάθημα τέσσερις διαφορετικές τάξεις.  Οι εικόνες που μας άφησαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές παραμένουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας.
  13. Αρχές Ιουνίου, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, παρακολουθήσαμε στο σχολείο την ταινία «Το δένδρο που έδινε» και μιλήσαμε για το περιβάλλον του τόπου.
  14. Λίγο πριν την λήξη του σχολικού έτους επισκεφτήκαμε το γειτονικό χωριό, την Κερασιά. Εκεί μας ξενάγησαν οι μαθητές του μονοθέσιου σχολείου Κερασιάς μαζί με την εκπαιδευτικό τους στο Μουσείο απολιθωμένων θηλαστικών. Αργότερα, κάναμε περίπατο σε εκείνη την περιοχή γνωρίζοντας το μέρος και παράλληλα ενημερωνόμασταν για το απολιθωμένο δάσος της Κερασιάς. Ύστερα μεταφερθήκαμε στο σχολείο και ασχοληθήκαμε με αθλητικές δραστηριότητες. Και αυτή η εμπειρία θα μας μείνει αξέχαστη.

 
Η Προϊσταμένη του Μονοθέσιου Δημοτικού Σχολείου Κρυονερίτη

Δήμητρα-Ουρανία Συμεωνίδη